سولدوز صنعت آذربایجان

طراحی و ساخت انواع اتصالات فولادی سایز بالا

سولدوز صنعت آذربایجان

طراحی و ساخت انواع اتصالات فولادی سایز بالا

به سولدوز صنعت آذربایجان خوش آمدید...طراح و مجری انواع گنبد و گلدسته،سند پلاست ،شات پلاست،اپوکسی،انواع اتصالات سایز بزرگ

اسلایدر

سولدوز صنعت آذربایجان
طراح و مجری گنبد و گلدسته های آلومینیومی و استیل
طراحی و ساخت انواع اتصالات فلزی سایز بالا
انواع سازه های فلزی
خطوط آب ،نفت و گاز
سند پلاست و شات پلاست
اپوکسی
فریبرز چابک 09144487974
فرامرز چابک09141405495

کاشی کاری

انواع گنبد

مناره آلومینیومی

نصب مناره

گلدسته استیل

گلدسته طرح حرم مطهر امام رضا (ع)

آیینه کاری

صنایع فلزی

گنبد سازی

صنایع برودتی

ساخت اتصالات سایز بالا

مترجم سایت

تست رادیو گرافی

تهیه وتنظیم:فریبرز چابک
 

RT

تست رادیوگرافی (RT) یا پرتونگاری صنعتی یکی از روشهای موثر جهت ردیابی عیوب داخلی در مواد مختلف بوده و به صورت ویژه ای به منظور تضمین کیفیت قطعات جوشکاری شده، ریخته گری شده و آهنگری شده و … استفاده میشود.

در روش تست رادیوگرافی (RT) یک فیلم رادیوگرافی مناسب در پشت قطعه مورد تست قرار میگیرد و از قسمت دیگر قطعه، پرتو ایکس یا گاما به فیلم تابانده میشود. شدت پرتو ایکس یا گاما پس از عبور از قطعه بر اساس ساختار داخلی قطعه مورد تست، تعدیل شده و سپس به فیلم رادیوگرافی میرسد.

در مناطقی که ضخامت کمتر بوده و یا دانسیته کمتری دارند جذب پرتو کمتر بوده و نفوذ آن از قطعه بیشتر است. پرتوهایی که از قطعه عبور میکنند تصویری از آن روی فیلم ایجاد مینمایند.

مناطقی از قطعه کار که جذب کمتری داشته و یا نفوذ پرتو بیشتر است تصویر سیاهتری روی فیلم ایجاد میکنند و مناطقی که جذب پرتو بیشتری دارند تصویر روشن تری روی فیلم ایجاد میکنند. سپس تصویر ایجاد شده بر روی فیلم جهت به دست آوردن اطلاعات و بررسی عیوب موجود در قطعه مورد تفسیر قرار میگیرد.

RT1

شرکت طیف پرتو به امکانات و تجهیزات پیشرفته نظیر ایزوتوپ های رادیواکتیو ایریدیم ۱۹۲، دستگاههای تولید اشعه ایکس و Viewer های قوی جهت تفسیرفیلم های با دانسیته بالا مجهز میباشد.

کارشناسان رادیوگرافی شرکت طیف پرتو با دارا بودن تجارب گسترده در رادیوگرافی قطعات صنعتی و اتصالات جوشی در صنایع مختلف شامل خطوط لوله بین شهری، سیستم های لوله کشی تحت فشار، پالایشگاهها، تجهیزات هسته ای وهوا فضا تماماً دارای مدارک معتبر سطح II,I مطابق با استاندارد ASNT SNT-TC-1A بوده ومتخصصان ASNT NDT Level III جهت ارائه خدمات مشاوره ای به صورت تمام وقت در دفتر مرکزی این شرکت مستقر میباشند.

تعریف

بازرسی رادیوگرافی روشی از آزمایشات غیر مخرب می باشد که توسط تشعشات رادیواکتیو یا پرتو ایکس ساختار داخلی قطعات مورد آزمایش را نمایان  می سازد.
در این روش انرژی از یک سمت وارد قطعه می شود و ازسمت دیگر از آن خارج می شود و این انرژی روی وسیله ای (به عنوان مثال فیلم) ثبت می شود. 

 


آزمونهای رادیوگرافی :Radiography

پرتوهای الکترو مغناطیس با طول موج بسیار کوتاه یعنی پرتوهای X و یا به درون محیط‌ های جامد نفوذ می‌کنند پرتو گذرنده از میان ماده را می‌توان بر روی فیلم یا کاغذ حساسی آشکار ساخت و ثبت کرد، یا بر روی صفحه‌
فلوئورسان نمایش داد، و یا سرانجام به وسیله دستگاههای الکترونیکی آشکار کرد و نشان داد.
در صورت ایجاد تصویری دائمی بر روی کاغذ حساس به تابش فرآیند را رادیوگرافی کاغذی می‌نامند.

فرآیندی را که در آن تصویری گذرا بر روی صفحه‌ فلوئورسان تولید می‌شود، فلوئور-سکوپی می‌نامند.
هنگامی که شدت پرتو گذرنده از میان ماده را به وسیله‌ی دستگاه الکترونیکی نشان می‌دهند، این فرآیند را تابش سنجی می‌نامند.
امکان استفاده از باریکه نوترونی به جای پرتوهای x به منظور بازرسی وجود دارد و این فرآیند رادیوگرافی نوترونی نامیده می‌شود.
 
اصول

اساس بازرسی رادیوگرافی بر مبنای دو اصل می باشد نفوذ و جذب. در این روش باید برای هر قطعه ای انرژی انتخاب شود که علاوه بر اینکه قابلیت نفوذ و عبور از قطعه را داراست مقداری از آن انرژی به ذرات داخل قطعه برخورد کرده و جذب آن قطعه شود. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
امتیاز دهید:
به این سایت

سولدوز صنعتکد امتیاز +1 در گوگل